Товарів не знайдено
{{/items}} {{#total}} Переглянути всі результати пошукуОбираючи для свого автомобіля фрикційні покришки, інакше звані липучками, деякі автовласники не розуміють, у чому полягає їх суть. Ці шини призначені для зимових доріг. Так само, як шиповані моделі, вони мають свої плюси і мінуси та рекомендації з експлуатації.
Очевидна відмінність фрикційних шин, або липучок, як їх часто називають, від шипованих - відсутність шипів на поверхні протектора. Але це не єдина різниця. Є й інші важливі технічні особливості. Наприклад, більшість таких моделей мають м'якішу гумову суміш, що дозволяє забезпечувати хороше зчеплення зі снігом і льодом. Для кращого контакту із засніженою та слизькою дорогою така гума оснащена безліччю глибоких ламелей спеціальної конструкції та форми. Ламелі цього типу зі спеціально розробленими кромками виконують основне завдання на зимовій дорозі - дають хороше зчеплення у снігову погоду і ожеледицю. Завдяки поєднанню відносно м'якої гуми, глибокого протектора і численних глибоких ламелей фрикційні шини дуже функціональні: багато моделей ефективно відводять воду з плями і не допускають ефекту аквапланування.
Окремі виробники додають до гумового складу спеціальні мікрочастинки. За словами фахівців, вони виконують роль мікрошипів, підвищуючи ефективність покришок на слизькій поверхні. Хоча зі справжніми шипами на голому льоду вони все одно зрівнятися не можуть.
Залежно від своїх технічних властивостей фрикційні моделі умовно поділяються на два основних типи - скандинавські та європейські. Моделі першого типу м'якіші за складом гуми і більшою мірою підходять для суворих зимових умов з низькими температурами і значним обмерзанням доріг. Європейські липучки у свою чергу трохи твердіші за складом гуми. Вони призначені для м'яких погодних умов, а також для доріг, які обробляють за допомогою реагентів.
Є важлива особливість - багато водіїв вважають, що оскільки використання фрикційних покришок не заборонено в літній період, вони підходять для цілорічної експлуатації. Однак виробники суворо не рекомендують так робити: м'який гумовий склад за високої температури може "плисти", втрачати зчеплення і керованість. Відомо, що при +10 градусах і більше вони на порядок швидше зношуються.
Зимові шини фрикційного типу мають кілька важливих плюсів порівняно з шипованими моделями:
Недоліки у липучок також є. Головний з них - брак зчеплення, коли автомобіль потрапляє на голий лід або сильно укатаний сніг. Особливо помітною різниця не на користь фрикціонок буде за температури близько нуля і в умовах злегка розталого льоду. Водіям-початківцям в умовах ожеледиці кориснішими будуть шиповані шини, оскільки вони дадуть більшу впевненість у швидкому гальмуванні під час ожеледиці.