Звʼяжіться з нами

Дивитися всі Поради
Секрети правильного гальмування

Здавалося б, вміння правильно гальмувати - базовий навик будь-якого автомобіліста. Разом з тим, навіть в таких діях багато припускаються помилок. А адже на дорозі може виникнути будь-яка ситуація. І від швидкості і правильної реакції буде залежати не тільки ваша безпека, а й життя. Ось кілька простих порад, які допоможуть вам не розгубитися і діяти правильно.

Ступеневий тиск на педаль гальма

Допускати таку дію не можна. Багато водіїв натискають на гальмівну педаль злегка, а при наближенні перешкоди тиснуть на неї все сильніше і сильніше. При такому гальмуванні гальмівний шлях автомобіля розтягується майже вдвічі.

Якщо на високій швидкості притиснути колодки не до кінця, вони нагріваються і з ростом температури падає їх працездатність. Якщо в кінці гальмівного шляху буде потрібно різке уповільнення, гарячі колодки і диск можуть дати збій. Після декількох секунд активного уповільнення температура в місцях контакту виконавчих механізмів становить від 140 до 500 градусів. Якщо гальмівна рідина служить більше 3 років, то виникає ризик її закипання. Ось чому педаль гальма потрібно натискати досить плавно, але впевнено і до кінця.

Ударна техніка

Пілоти різних автозмагань застосовують в своїй практиці іншу тактику. У разі необхідності вони вдаряють по педалі в повну силу. Гідравліка різко придавлює холодні колодки до диска і міцно схопить його за частку секунди. Початкове уповільнення повинно починатися відразу. Далі, коли колодки вже розігрілися, слід діяти відповідно до обставин. Якщо до перешкоди залишається досить місця, краще послабити тиск на педаль гальма. Тоді автомобіль спокійно підкотиться до точки запланованої зупинки.

Недоліки ударного гальмування

Є в такому методі і мінуси. Перший з них - різкий стрибок транспортного засобу, так що знаходяться в салоні люди відчувають значну перевантаження. Також при ударному гальмуванні є ризик блокування передніх коліс. На слизькій поверхні в ожеледь або на мокрому асфальті при невеликому коефіцієнті зчеплення кермові колеса легко можуть піти в занесення. У такій ситуації водій ризикує втратити керування.

Якщо автомобіль оснащений антиблокувальною системою гальмування, то вона компенсує розвиток небезпечного процесу, а електроніка, в свою чергу, знизить тиск в гальмівній системі.

Автомобіль, який не має АБС, на слизьких або змішаних поверхнях ризикує піти в критичний занос. В цьому випадку рекомендується бити по педалі качками, як ніби під вашої стопою ножний насос. Тоді тиск у гідравлічній системі гальм буде періодично слабшати, колеса не будуть блокуватися, і автомобіль продовжить лінійне курсування.

03 жовтня 2018 р.