Звʼяжіться з нами

Дивитися всі Поради
Бічна стяжка: що це і чи впливає вона на характеристики шин

Напевно багато автовласників помічали на боковинах покришок незначні поглиблення. Деякі не звертають уваги на такі дрібні «дефекти», інші починають панікувати. Фахівці називають такий ефект «хвилястість на боковині», а в середовищі автолюбителів він носить назву «бічної стяжки». Давайте розберемося, чим це викликано і небезпечно їздити на таких покришках.

Через що утворюються бічні стяжки

Головна причина цього ефекту - будова каркаса вантажної чи легкової шини . Фактично, він створюється за рахунок того, що нитки корду накладаються одна на одну, ущільнюючи стінку покришки.

Нитки корду - це один з головних елементів внутрішньої будови всіх радіальних покришок. Вони розташовуються усередині виробу, проходячи від одного його борту до іншого і розташовуючись паралельно один до одного. Коли покришку збирають на виробництві, один край каркаса трохи накладається на інший. В результаті, в цьому місці боковина стає жорсткішою і менш активно розтягується при накачуванні шини повітрям. На тлі решти компаунда, який розтягується рівномірно, невелика щільна ділянка виглядає, як поглиблення.

Виявити бічну стяжку можна тільки на накачаних шинах. Цікаво, що навіть у однакових моделей з одними і тими ж типорозмірами стяжки можуть розташовуватися в самих різних місцях.

На видимість бічної стяжки впливає кілька чинників:

  •  інтенсивність освітлення (на яскравому світлі вона помітніша);
  •  зміна кольору шини (намокання компаунда або покриття спеціальними засобами для догляду);
  •  дизайн шини (поглиблення практично непомітні на ділянках, покритих написами, але на гладкій гумі досить помітні).

На що ж впливає і чи є небезпечним такий «дефект»?

Відповідь експертів

За запевненням всіх без винятку виробників і автоекспертів, бічні стяжки ніяк не впливають на їздові характеристики шин. Це не виробничий брак і не «грижа». Цей ефект кардинально відрізняється від інших деформацій, які з'являються в результаті експлуатації покришки або після механічного пошкодження компаунда.

Вносячи ясність, варто сказати, що бічна стяжка НЕ ​​погіршує такі характеристики:

  •  ефективність гальмування;
  •  курсову стійкість і стабільність траєкторії;
  •  керованість і маневреність;
  •  здатність чинити опір акваплануванню.

Однак іноді така особливість покришок може змінювати показники силової неоднорідності або параметри бічного биття виробу. Для таких випадків розроблені спеціальні ГОСТи і норми. Якщо відхилення настільки значні, що параметри відклоняються від встановлених діапазонів, то це розцінюється як дефект. Бракована шина повинна бути замінена.

Якщо ж при перевірці покришки з бічної стяжкою на бічне биття відхилень не було виявлено, то можна сміливо стверджувати, що цей продукт повністю в робочому стані і абсолютно безпечний (звичайно, якщо немає інших пошкоджень і дефектів). Така гума не виробляє додаткових шумів, залишається такою ж комфортабельній і довговічною, як інші моделі з цими ж параметрами, але без бічних стяжок.

 

28 травня 2018 р.